Kapitel 9 - A great night

Preveously:
Jag fick ett sms från Sandra, “jag är nere i lobbyn, kom hit nu så går vi ut bakvägen! puss”
- Sandra is here now, so I have to go.. But it was very nice of you to think of me and thanks for letting me come see your hotel!
- You’re so welcome, you’re a really good company! sa han och skrattade.
Han började luta sig mot mig och våra läppar var precis på väg att nudda varandra när dörren öppnades och Harry stormade in.
- oohhh, sorry! I didn’t know you were here! Han såg genered ut, och jag kände själv hur mitt ansikte hettade upp.
- I was just leaving, svarade jag. Jag kramade Louis hejdå istället och gick sedan ner till Sandra i lobbyn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Louis perspektiv
- Man, what the fuck?
- Sorry bro, I didd’nt know Natalie was here..
- Well she was.. I mumbled
- So are you guys getting serious or what? Harry said and smiled at me.
- Haha I don’t know, maybe.. I really like her. But you kind of ruined it for me tonight, I said and threw a pillow at him. We started laughing really loud. Liam walked in with Niall and Zayn right behind him to see what was going on. They joind in, in our pillowfigh and It did’nt take long before we all sat on the floor laughing.

Sandras perspektiv
Jag satt i en fåtölj i hotellobbyn och väntade. Jag hade satt mig så att man inte kunde se mig utifrån, för jag tänkte att Julia kanske var där, och henne orkade jag definitivt inte ha fler diskussioner med just nu. Jag väcktes ur mina tankar av att Natalie kom gåendes mot mig med ett brett leeende på läpparna.
- Hej Sandra!! Shit vad fin du var ikväll! Sa hon
- Tack så mycket.. Du, vi skyndar oss bort härifrån så att inte Julia ser oss. Jag tror att hon är utanför.
- Ja det är hon, jag såg henne när jag gick hit.. svarade hon.
- Oj, men jag gick in bakvägen med Zayn nu så vi kan gå där istället.

När vi var ute från hotellet och säkra på att inte Julia eller några andra fans såg oss och kunde känna igen oss började vi prata om kvällen. Jag berättade om hur fin restaurang Zayn hade tagit mig till, hur mycket han hade fått mig att skratta, hur god maten hade varit och helt enkelt hur perfekt min kväll hade varit.
- Haha, ditt låter lite mer romantiskt kan man säga.. Men jag har också haft det roligt, jag är glad att jag slapp vara själv.
- Men vad har ni gjort då?
- Först kom jag hit och vi gick upp till hans rum. Sen kollade vi på film ett tag och sen pratade vi bara.
Hon berättade även om den pinsamma händelsen när Harry hade kommit in i rummet, och jag började skratta.
- Sandra, skratta inte! Det var inte roligt!!

Vi tog bussen hem igen, och gick direkt och la oss i sängarna. Vi var trötta och hade bestämt oss för att gå upp i tid imorgon och shoppa igen.
- Imorgon är det ju dags för konsert nummer 2, tror du Julia går med Felicia då eller?
- Juste, på tal om det.. Jag fick backstage biljetter av Zayn, men bara 2.
- Okej, men kan vi inte göra så att om Julia överhuvudtaget hör av sig till oss så kanske vi kan ge dom till henne och Felicia, dom blir nog gladare över det än oss. Annars går vi?
- Det låter bra, svarade jag samtidigt som min mobil pep till, det var från Zayn.
“Thanks for tonight babe! Sleep well :) xo”
Jag svarade direkt, “I had a really great time, hope I see you tomorrow :) xo”, och när jag sedan vände mig om mot Natalie hade hon redan somnat. Jag la ifrån mobilen och somnade själv.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta kapitel blev jättekort, men det kommer ett till lite senare i kväll :) Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEEER, bästa novellen! :D

2011-09-25 @ 16:54:37
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeer!!! galet bra

2011-09-25 @ 19:21:50
Postat av: Debbie

Älskar denna novell!! så verklighetstrogen och bra skriven! gillar att man får läsa ur olika personers perspektiv! MEEER OOM NIIAAALL!!:D

2011-09-25 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0