Kapitel 8 - Dinner and a movie

Previosly:
Vi gick ner och åt frukost, sedan kom jag på att jag inte hade svarat på Zayns sms. Jag gick och hämtade mobilen och skrev sedan
-“Hi Zayn I’ve got no plans for today. Why? x”
Jag fick svar nästan direkt
- “Great, you wanna hang out? x
-“Sounds perfect! What do you have in mind? x” ‘
- “Dinner maybe? I’ll pick you up at eight xx”
- “Can’t wait, see you then! xx”
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Louis perspektiv
I was sitting in the hotels gatheringroom with Niall, Harry and Liam when Zayn steped out from the elivator. He was all dressed up.
- Guess where im going, Zayn said with a big smile on his face.
- To get an award or something hahah? You look so nice! Niall said while eating an oreo cookie.
- No, on a date with Sandra! Thank’s for getting me her number bro! He said and looked at me.
- Wow, good job man, no problem. So do you have some big plans or what?
- Na, were just going out for dinner and maybe a movie, just something casual you know.
- So Natalie are going to be home all by her self tonight then?
She had told me earlier about Julia leaving the house, so I figured she would’nt be back for the night.
- Yeah I guess so, Zayn said.

When Zayn hade left and the rest of the boys had gone up to their own rooms, I got bored. I started thinking about Natalie. She was probably home alone right now. Maybe she was scared by beeing by her self in a big house at the evening. The clock was only half past eight, but it was already dark outside. I decided to give her a call, what could go wrong?

Natalies perspektiv
Zayn hade precis hämtat upp Sandra, så jag var själv kvar i huset nu. Jag låste alla dörar och stängde fönster, jag kunde inte hjälpa att jag blev lite rädd. Jag satte mig framför datorn och kollade runt lite, Facebook, twitter och bloggar. Men det hände inget roligt. Sen ringde min mobil och det stod Louis på skärmen. Jag svarade
- “Hej det är Sandra”
- “Hej! Det är Louis.. Jo, Zayn sa att han skulle ut med Sandra ikväll så jag tänkte att om du är själv kanske du ville ha sällskap?”
- “Vad snällt tänkt av dig, det vore jätteroligt! Ska jag komma till hotellet?”
- “Det blir jättebra, kom när som helst, ring eller smsa när du är här!”
Jag la på och kollade busstiderna, sen kom jag och tänka på att det skulle stå jättemycket fans utanför hotellet. Och jag ville inte bli sedd med Louis inför dom, jag visste hur mycket hat det kunde skapa. Men om jag kom dit själv och bara gick in och ringde louis sen kanske dom skulle tro att jag bara bodde där. Det löste sig nog.

Jag gick till bussen, åkte och med hjälp av kartan i min mobil hittade jag till hotellet. Som jag hade trott var det proppat med tjejer utanför ingången, men jag började bara gå förbi. Sen såg jag Julia stå där, hon kollade på mig med en arg blick, men jag fortsatte bara att gå. Jag hoppades att hon inte skulle säga något, men sen såg jag att även Felicia fick syn på mig. Hon kände igen mig och började skrika mitt namn, “Där är ju hon!! Julia ska hon träffa killarna?!?!” Allas uppmärksamhet riktades mot mig och jag blev lite rädd, men jag fortsatte gå och sen var jag inne i hotellet och dom andra kom inte in. När jag var i lobbyn ringde jag Louis och sa att jag var där, han kom ner och hämtade mig och alla fansen utanför såg när jag kramade honom. Just det jag inte ville skulle hända, men jag försökte att inte tänka mer på det och följde med Louis upp till rummet istället.
- Me, Zayn and Harry live here, the others live a few rooms away.
Dom hade ju helt klart valt det finaste hotellet i Norge, och säkert det finaste rummen på hotellet också. Det var stort och såg nyrenoverat ut, det hade en liten kokvrå och ett stor badrum med både dusch och badkar.
- So what do you wanna do? frågade han sen
- I dont know, maybe... jag såg att det stod en stor TV framför sängen. Watch a movie? fortsatte jag.
- Sounds great! Svarade Louis och log. Han gick fram och satte igång TV:n. Unfortunately there is no Dvd-player, so we have to watch whats on TV..
- It doesn’t matter, lets just see if we can find something fun.
Han tog med fjärrkontrollen och sen satte vi oss båda i sängen, vi satt riktigt nära och det kändes på något sätt inte som att vi tittade på film som bara vänner.. Vi såg att American pie gick på TV, den var nästan halvvägs redan men det gjorde inte så mycket för vi både hade sett den innan.

När filmen var slut bestämde vi oss för att höra av oss till Zayn och Sandra och säga att dom både skulle komma till hotellet, så kunde jag och Sandra åka hem tillsammans därifrån. Jag smsade Sandra och sa det, hon svarade ett tag senare “Okej, jättebra! Vi ska börja åka ditåt snart. Puss”

- They will come here soon, sa jag till Louis när jag hade läst Sandras sms.
- Okey, great.
Vi låg kvar i sängen och pratade ganska länge. Louis berättade vad han tyckte om att det hade gått så fort att bli känd, vad dom tyckte om alla skrikande fans som följde efter dom överallt och då kom jag och tänka på Julia igen. Det var så tråkigt att det här hade hänt, vi som var så bra kompisar innan resan. Och så mycket vi hade sett fram emot dom här veckorna tillsammans. Louis såg tydligen att jag hade kommit bort mig lite i tankarna, för han frågade om något var fel. Jag sa att jag kom och tänka på Julia, och han frågade om jag visste vad hon gjorde nu.
- She’s actually outside the hotel right now, and she saw me go in here and hug you down in the lobby.
- Oh.. so maybe they’ve told the other girls that you were gonna see me if she knew?
- Probably sa jag och suckade.

Jag fick ett sms från Sandra, “jag är nere i lobbyn, kom hit nu så går vi ut bakvägen! puss”
- Sandra is here now, so I have to go.. But it was very nice of you to think of me and thanks for letting me come see your hotel!
- You’re so welcome, you’re a really good company! sa han och skrattade.
Han började luta sig mot mig och våra läppar var precis på väg att nudda varandra när dörren öppnades och Harry stormade in.
- oohhh, sorry! I didn’t know you were here! Han såg genered ut, och jag kände själv hur mitt ansikte hettade upp.
- I was just leaving, svarade jag. Jag kramade Louis hejdå istället och gick sedan ner till Sandra i lobbyn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Oj redan kapitel 8, det går fort haha. Vad tycker ni såhär långt? Är det något ni saknar? Tack för kommentarerna, det uppskattas! Kram :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den e jätte bra bara fortsätt skriva :D

2011-09-25 @ 03:01:27
Postat av: emma

så bra !

2011-09-25 @ 08:33:38
Postat av: Fredrica

Skit bra :) fortsätt skriva på engelska de blir bättre då :D

2011-09-25 @ 09:49:43
Postat av: ella

jättebra! :D

2011-09-25 @ 09:49:51
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!!

2011-09-25 @ 11:43:28
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

galet BRA! MERRRR

2011-09-25 @ 15:23:06
Postat av: karoline

gillar ditt språk, hahah! men det blir så mycket bättre emd nån som kan skriva ordentligt :) keep up the good work!

2011-09-25 @ 16:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0