Kapitel 6 - bowling

Previously:
- Natalie!!! Har du gett Louis mitt nummer? skrattade jag fram.
- Haha jaa, var det Zayn?, frågade hon uppspelt.
- Yes, killarna undrar om du och jag vill hitta på något med dem i kväll?
- Oj, vill vi det? Julia skulle bli jätteglad! Sa jag nickade ja som svar.
- Ja, fast de nämnde bara dig och mig, inte Julia....

--------------------------------------------------------------------------------------

Natalies perspektiv
Vi kom fram till att det säkert var okej för killarna att även Julia följde med, så vi tänkte berätta det för henne vid middagen som en liten överraskning. Vi lagade maten och dukade och väntade på att hon skulle komma, vi hade bestämt att äta vid 6-tiden. Klockan närmade sig halv 7 och hon hade fortfarande inte dykt upp så jag hämtade min telefon och ringde henne. Det gick ganska många signaler innan hon svarade:
- Hallå det är Julia?
- Hej, var är du någonstans? Vi skulle ju äta klockan 6?
- Juste, jag kommer inte. Jag och Felicia har åkt till hotellet för att försöka träffa killarna. Vi har redan ätit..
- Jaha, vad bra att du säger till i förväg då när jag och Sandra har lagat middag åt oss alla.
- Mm men nu blev det inte så.. Jag måste lägga på nu det verkar som att killarna kommer!!

Jag hörde massa skrik och sedan klickade det. Jag kollade på telefonen och sedan på Sandra.
- Vad sa hon?
- Hon kommer inte, hon och Felicia är vid hotellet..
- Jaha, det var ju schysst av henne. Men då får hon väl skylla sig själv att hon missade en kväll med killarna själva, men du och jag åker väl ändå? sa Sandra och log
- Självklart! Svarade jag och log tillbaka.

Vi gjorde oss klara och åkte sedan in till city. Vi hade bestämt att vi skulle mötas utanför en bowlinghall klockan 8 och vi kom dit strax innan. Några minuter över fick jag ett sms: “Hi, we will be a little late but we’re soon there. Hope its okey!! xx”
Jag läste upp smset för Sandra, sen stod vi och pratade om den där Felicia medan vi väntade. Vi båda tyckte att det verkligen var något konstigt med henne.. Plötsligt dök killarna upp, så vi hälsade på dom och gick sedan in till bowlinghallen.

Nialls perspektiv
When I saw the girls standing outside the  bowling I could’nt help notice Julia was’nt with them. I was going to ask where she was, but I changed my mind. I didn’t want anyone to know I like her. I don’t even know if I do myself yet.. I decided to ask the girls about her later.

Sandras perspektiv
Vi hade delat upp oss på 2 banor och spelade. Jag var med Zayn, Niall och Harry. Det gick faktiskt riktigt bra för mig, efter att jag hade slagit frågade Niall om jag ville följa med honom och köpa något att äta. Vi småpratade under tiden och plötsligt frågade Niall varför inte Julia var med. Jag kollade lite förvånat på honom, jag trodde ju inte att dom brydde sig om var hon var eftersom dom inte ens hade frågat om hon ville följa med. Men sen berättade jag kortfattat om Felicia, middagen och att hon istället var vid deras hotell.
- oh okey, var allt Niall sa. Jag tyckte nästan att han såg lite besviken ut när han sa det, men jag tänkte inte så mycket mer på det just då utan vi gick tillbaka och fortsatte spela.

Jag pratade mycket med Zayn under hela kvällen. Julia hade fått mig att tro att Zayn var tråkig och tyst, men det var han verkligen inte. Han pratade mycket, var jättetrevlig och framförallt rolig! Vi satt ner i en soffa vid banorna, Zayn tittade på mig och log. Han var faktiskt snygg, väldigt snygg.

När vi blev klara började vi gå, först åt samma håll men sen skulle Paul hämta killarna och vi skulle gå till bussen. Jag gick fram för att säga hejdå till Zayn, vi stod en liten bit bort från dom andra så att dom inte kunde höra vad vi sa.
- Thanks for tonight, I really had a great time, sa Zayn.
- Yeah me to!
- Maybe we can get together sometime, just you and me?
Jag blev förvånad att han frågade, vi hade visserligen haft väldigt roligt under kvällen men ändå, vad hade han tänkt att vi skulle göra? Hur menade han? Jag hann inte tänka så mycket mer innan jag insåg att jag inte bara kunde stå där och tänka utan behövde svara honom också.
- Yes, absolutely! That would be really funny, svarade jag och log mot honom.
- Great, then we’ll be in touch!
Jag kramade honom och de andra killarna, sedan gick vi till bussen. Vi pratade om kvällen och jag berättade om Zayn.
- Ahh Sandra! Gud vad bra! Han är ju skitsnygg!
- Jag vet! Och jätterolig, skrattade jag.
Vi klev av bussen och började gå mot huset.
- Tror du Julia är hemma förresten?
- Jag vet faktiskt inte, hon är väl säkert kvar utanför hotellet med Felicia..

Vi kom fram till dörren, låste upp och när vi kom in kollade vi om Julia var hemma. Det var hon inte, vi kollade på klockan och den vara bara runt 10. Vi gick till vardagsrummet, tog fram en godispåse och satte på en film. När filmen var klar satt vi och pratade i soffan, lite efter 12 öppnades dörren och Julia kom in. Hon kom in till oss och satte sig ner, hon verkade ju inte ha tyckt att hon hade gjort något konstigt för hon satte sig och pratade på som vanligt.
- Jag träffade dom!! Sa hon och såg glad ut. Dom kom till hotellet för inte så länge sen, men jag åkte hem nu för dom skulle gå och lägga sig. Men jag fick fota mig med dom iallafall!
- Jaha, det var ju roligt, svarade Natalie och försökte låta lite intresserad men det var inte lätt. Dessutom tyckte ju både hon och jag fortfarande att Julia hade betett sig dåligt mot oss.
- Japp, men vad har ni gjort då? frågade hon.
- Vi har varit och bowlat faktiskt, svarade jag och log. Jag orkade inget tjaffs, så jag försökte låta glad. Jag såg att Natalie kollade lite surt på mig, hon ville väl ta upp en diskussion om det som hade hänt. Men jag ville inte förstöra stämningen, det var trots allt några dagar kvar och vi skulle fortfarande bo med varandra.
- Jaha, sa Julia lite förvånat. Det hade One Direction också gjort sa dom..

--------------------------------------------------------------------------------------

Det förra var ju ganska kort så jag kompenserade med nästa kapitel ganska nära inpå och dessutom et t lite längre hihi. Säg gärna till om ni har några förslag eller åsikter! Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Emma

braaaa !

2011-09-23 @ 00:50:56
Postat av: Anonym

Jättebra !

2011-09-23 @ 12:47:08
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!! :)

2011-09-23 @ 22:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0