Kapitel 5 - Who are you?

Previosly:
- Uhm no im not the one texting with them you know, Zayn said and pushed Louis on the shoulder and laughed.
- So why don’t you? Louis asked. I saw the way you looked at Sandra last night, I can ask for her number if you want med to?
- Really, you could? I meen, she seems nice and so on, plus she’s really hot!
- Haha Zayn. I’ll get you her number bro!
---------------------------------------------------------------------------------------------

Sandras perspektiv
*BLIP BLIP* Jag hörde hur min mobil plingade till på nedervåningen. Jag låg kvar ett tag i sängen och övervägde om jag skulle orka gå ner och hämta den eller inte. *BLIP BLIP* Den plingade till igen och jag blev nyfiken. Jag klev upp och såg att varken Natalie eller Julia låg kvar i sina sängar. Jag gick till nedervåningen, tog min mobil och gick ut på altanen.
Där satt Julia och en tjej jag aldrig hade sett förut.

- Godmorgon, sa jag och tittade på Julia och den andra tjejen.
- Godmorgon Sandra, vad länge du sov idag! Det här är Felicia. Vi stötte på varandra tidigare i morse när jag var ute på promenad. Hon ska också på One Directions nästa konsert här i Norge.
- Hej Felicia, vad trevligt och träffas och vad kul att du också ska dit.
- Ja det ska bli jättekul. Julia berättade att ni andra inte tyckte om bandet så det kanske blir roligare för henne att gå med någon mer som i alla fall uppskattar det lite..
- Hm jasså, aja har ni sett Natalie?
- Ja hon är i vardagsrummet, svarade Julia snabbt.

Jag gick till vardagsrummet där Natalie satt och läste en bok. Hon tittade upp och log mot mig när jag kom.
- Bra att du har vaknat, kom sätt dig här, sa hon och pekade på platsen brevid sig, vi måste prata, sa hon ivrigt
Jag tog en kudde och satte mig brevid henne.
- Ja, vad är grejen med tjejen som Julia är med? Frågade jag.
- Felicia, ingen aning! Hon var tydligen också ett One direction fan, lika besatt som Julia.
- Jo jag märkte det! Hon var ganska bitchig mot mig alldeles nyss, viskade jag.
- Mot mig med, sa Natalie förvånat. Det är någonting som inte känns så bra angående henne tycker jag...

Julia kom in i rummet med Felicia hack i häl.
- Vi ska åka till gallerian ett tag, One Direction ska ha boksignering där i eftermiddag, sa Julia.
- Jasså vad kul sa jag och log.
Julia sken upp.
-Ni kanske vill följa med?! Frågade hon.
- Det tror jag nog inte att dom vill, hoppade Felicia in. Det kommer ju bara vara fans där, det kanske inte är deras grej...
- Åk ni två, sa Natalie fort. Vi stannar här och fixar middag till när du kommer hem igen Julia. Ha så trevligt. Hejdå.
Julia tittade lite tveksamt på oss innan Felicia drog iväg med henne.

- Gud vilken störig tjej! Sa jag så fort vi hörde att dörren hade stängts bakom dem.
- Ja, förlåt om du ville följa med på boksigneringen men jag orkade verkligen inte tillbringa en hel dag tillsammans med henne, förklarade Natalie.

Jag kom på att jag aldrig hade kollat på mitt sms som jag hade fått när jag vaknade. Jag tog upp mobilen som visade ett okänt nummer på displayen. Jag låste upp den och öppnade hela meddelandet.
“Hi Sandra, Louis gave me you’r number, I hope that’s okey. The boy’s and I was wondering if you and Natalie maybe wanna get together and go bowling tonight. xx, Zayn”

Natalies perspektiv
- Sandra, hallå? Vad fick du för ett intressant sms som gör dig helt okontaktbar? sa jag och vinkade med armarna framför hennes ansikte.
- Natalie!!! Har du gett Louis mitt nummer? skrattade jag fram.
- Haha jaa, var det Zayn?, frågade hon uppspelt.
- Yes, killarna undrar om du och jag vill hitta på något med dem i kväll?
- Oj, vill vi det? Julia skulle bli jätteglad! Sa jag nickade ja som svar.
- Ja, fast de nämnde bara dig och mig, inte Julia....
---------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 6 kommer inom 1-2 timmar! Åter igen, tack för alla fina kommentarer. Det gör mig ännu mer peppad på att skriva. Kram :)

Kommentarer
Postat av: emma

bra !

2011-09-22 @ 23:25:04
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :) =) Meer! :P

2011-09-23 @ 09:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0