Kapitel 4 - Don't fight

Preiosly:
We walked in to the cafe and we all ordered a simple coffee except for Niall, that of course was to hungry to only have that. We took our muggs and looked for an open table. Sadly everyone looked quite taken.
- Boys ther’s more upstairs, Louis said with a big smile on his face...............

-----------------------------------------------------------------------------------------

Natalies Perspektiv
- Well this is so random! Hörde jag en bekant röst säga.
Jag tittade bort mot trappan och såg Louis och alla andra killarna i 1D komma efter honom.
- Haha, no joke, are you stalking us? sa jag och och skrattade till.
- Yes, you got us, Zayn said with a serious face, before he cracked up in a smile.
- Is it okay if we join you? Harry asked.
- JA! I mean, YES! skrek Julia och gästerna som satt vid bordet intill tittade lite konstigt på henne. Killarna slog sig ner. Louis satte sig brevid mig och vi kollade på varandra med ett leende.
- You were so amazing tonight at the concert guys! I just love you! sa Julia.
Jag och Sandra kollade lite menande på varandra, Julia behövde ta det lite lugnt nu.
Killarna tackade artigt men man märkte att de inte var super taggade på att svara på alla Julias frågor om The X-factor, deras singel, fortsättningen av turnen osv.
Jag knuffade till henne i sidan och viskade i hennes örat att hon skulle försöka lugna ner sig.
Vi satt kvar i ungefär 45 minuter. Vi hade jättetrevligt och det blev mycket prat och skratt. Louis drog så många roliga skämt så att jag fick träningsvärk i magen, han fick mig  verkligen att skratta.
- Im sorry but we have to go now, sa jag.
- Oh, okey, svarade Louis och på något sätt kändes det som att han blev lite ledsen..
- Can we switch our numbers? Sa han direkt efter och sken upp med hans stora leende.
- Absolutely, you can take mine now and then I’ll text you the others later, we really have to go to the bus now though.

Jag skrev mitt nummer på en servett och gav till honom, sen tog vi våra väskor och gick ner. När vi hade gått ut från cafét vände jag mig om och kollade upp mot fönstret där vi hade suttit.
Louis kollade redan på oss och jag mötte hans blick. Vi log mot varandra och vinkade innan jag blev tvungen att springa efter de andra mot bussen.

Sandras perspektiv
Vi kom hem sent, klockan hade redan blivit strax efter 1. Men ingen av oss var trötta, så vi bestämde oss för att göra lite te. Vi gjorde i ordning det, tog fram godis och sen satte vi oss i soffan och pratade länge. Någon timme senare var vi alla trötta så vi bestämde oss för att gå och sova. Både Julia och Natalie somnade med en gång, medan jag låg vaken lite längre. Just när även jag höll på att somna såg jag att Natalie’s mobil pep till, hon fick ett sms. Jag var så trött så jag orkade inte titta vad det var eller säga till henne, så jag ignorerade det och somnade själv.

När vi vaknade nästa morgon gick vi ner och åt frukost, då kom jag och tänka på smset som jag hade tänkt påminna henne om.
- Juste Natalie, du fick ett sms igårkväll precis efter att ni hade somnat, sa jag.
Natalie gick och hämtade telefonen och satte sig vid bordet och kollade det. Både jag och Julia såg att hon sken upp lite när hon läste det.
- Vem var det ifrån? undrade Julia
- Louis haha, sa hon och log.
- Love is in theeee airrrrr, sjöng jag på skämt.
- Jag trodde att ni två inte ens gillade dom? Julia verkade lite sur när hon sa det.
- Jo vi tycker om dom men vi är inte helt besatta, svarade Natalie lite grinigt. Kan du inte bara vara glad för min skull? lade hon till.
- Tjejer lägg av! Avbröt jag. Vi är här för att ha ett mysigt lov tillsammans, inte för att bråka. Tänk på att detta är till din fördel också Julia, nu kanske du får chansen att träffa killarna. Inte bara vara ett fan som står och skriker vid deras hotell.

Vi åt klart frukosten under tystnad, sedan gick Julia till datorn, jag satte mig framför TV:n och Natalie plockade bort frukosten och diskade. De andra dagarna hade vi hjälpt varandra men idag hade Natalie erbjudit sig att göra det själv, förmodligen med tanke på den stela stämningen som hade uppstått.

Zayns perspektiv
I woke up by Louis juming up and down over a sleeping Harry, in the bed next to mine.
- How can you be so alert in the morning Lou? I asked. Meanwhile Harry saw his opportunity to push Louis off his bed.
- Aoutch hahah, Louis laughed while lying on the floor.
- That’s what you get when ju wake me up like that, you fool. Harry said and sat up in the bed.
- Come’on guys, get up so we can go... *BLIP BLIP*
Louis stoped his sentence and picked up his phone that just got a text.
His whole face lit up and he started walking out of the room with a big smile.
- Ehrm, Louis? Harry said.
- Hm, yeah what? he stoped and answerd
- Who the heck was that, I asked
- It’s just Natalie, he said and started walking again.
- Just, Natalie? Uhuhuuuu how cute, Harry said and smiled

Louis disappeared into the other room, were Niall and Liam were sleeping.
- He looked pleased.. I said to Harry.
- Well, I understand him. The feeling when you get a textmessage from a gir..
- Harry, I interrupted him. I know you like girls.
He just smiled and I went out of my bed to find Louis.

Louis perspektiv
- Guys im heading out to get some lunch, anyone who want something?
- Yeah sushi, Niall and Harry shouted at the same time.
- I’ll come with you, Zayn said.
- Thank’s mate, let’s go.

We went to the car and headed to Sushi Yama. I was still texting with Natalie when we got there. I felt a bit rude to Zayn so I put down my phone in my pocket.
- Still Natalie? Zayn asked
- Haha yeah, she’s really nice.
- Good, what are you talking about then?
- Right now, about them. Did you know they’re not from Norway? They’re from Sweden!
- Uhm no im not the one texting with them you know, Zayn said and pushed Louis on the shoulder and laughed.
- So why don’t you? Louis asked. I saw the way you looked at Sandra last night, I can ask for her number if you want med to?
- Really, you could? I meen, she seems nice and so on, plus she’s really hot!
- Haha Zayn. I’ll get you her number bro!

----------------------------------------------------------------------------------------
Ohooo, nu börjar det hända lite.. Men oroa er inte att det går för fort fram, jag försöker bara se till att den inte blir långtråkigt hihi. Och tack för alla fina kommentarer, det är kul att se att ni gillar novellen. Sprid den gärna! Kram :)

Kommentarer
Postat av: emma

så bra !!

2011-09-21 @ 21:39:50
Postat av: Anonym

det går lagom snabbt

2011-09-21 @ 21:45:32
Postat av: Anonym

mer är super bra

2011-09-21 @ 22:35:33
Postat av: Johanna

Perfekt hastighet!! :) =) meer! Det är grymt bra!! :P

2011-09-22 @ 08:01:36
Postat av: Fredrica

2011-09-22 @ 18:27:57
Postat av: Fredrica

Asbra! :D

2011-09-22 @ 18:28:38
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

sjukt bra!!! meeeer

2011-09-22 @ 18:39:01
Postat av: Anonym

kommer det ett avsitt i daG!! snälla mer än 1 i så fall!!

2011-09-22 @ 20:01:10
Postat av: Anonym

jättebra :)

2011-09-22 @ 20:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0