Kapitel 3 - The concert

Previosly:
Klockan var över 17, så vi började laga middag för att hinna till konserten. Efter vi hade ätit gjorde vi oss i ordning, tog på våra nya kläder, sminkade oss och gjorde oss fina samtidigt som vi skrattade och lyssnade högt på Wmyb. Vi var klara och det var dags att åka!
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sandras perspektiv
Det var proppat med folk utanför Spektrum arena i Oslo. Vi kom fram till rätt ingång och gick in till våra platser. Jag kunde se hur glad Julia var över det här, och jag kunde erkänna att jag själv tyckte att det skulle bli roligt, även om jag inte sa det. Dessutom hade ju bandet visat sig vara trevliga och jag skulle inte ha något emot att träffa dom igen..

Konserten var bra, det var skönt att vi var alla tre med varandra och hade roligt. När den var slut gick vi ut och det var fullt med skrikandes tjejer utanför som hoppades att få se och träffa killarna. Julia försökte övertala oss att även vi skulle stanna, men jag och Natalie tyckte det var tillräckligt att vi hade följt med på konserten.. Vi började gå därifrån och hörde hur en livvakt skrek till alla tjejer att killarna redan hade åkt tillbaka till hotellet. En del tjejer började röra sig därifrån men ganska många stod ändå kvar. Vi bestämde oss för att gå till ett café och fika.

Vi letade runt ett tag efter ett kvällsöppet café, tillslut hittade vi ett när vi hade letat ganska länge så vi kom en bra bit bort från arenan. När vi kom in på caféet verkade det vara ganska mycket folk, men vi såg sen att det fanns en övervåning som var nästan helt tom. Vi gick upp och satte oss vid ett av fönsterborden.

- Vad tyckte ni om konserten? Erkänn att ni faktiskt gillar dom lite, sa Julia
- Dom är helt okej, dock hade jag inte gått om det inte var för din skull Julia, sa jag lipade åt henne.
- Jaja, tack så mycket för att ni gör det här för mig tjejer, sa hon och kramade om oss.

Harry’s perspektiv
Tonight’s concert really was a success. Not what I expected from Norway, so I was pleasantly suprised. The boys and I decided to go take a coffee before returning to the hotel. It was probably stocked with fans outside anyway, we could take our time.

- Here we are boys, Paul said and pulled over the car.
- Thank’s Paul, aren’t you coming with us? Liam asked
- No, Im just gonna go run some errands, I’ll be back in an hour.

We walked in to the cafe and we all ordered a simple coffee except for Niall, that of course was to hungry to only have that. We took our muggs and looked for an open table. Sadly everyone looked quite taken.
- Boys ther’s more upstairs, Louis said with a big smile on his face...............
------------------------------------------------------------------------------------------------
Där var även kapitel 2 ute! Inte så jättelångt med i stället så ska jag försöka publicera två inlägg om dagen så ofta jag hinner. Jag hoppas ni gillar novellen hittills, kommentera gärna! Kram :)

Ps. ni behöver förresten inte oroa er för att det kommer gå för snabbt fram, eller jag tycker såklart inte det. Men jag försöker tänka på att göra den så verklighetstrogen som möjligt ;)

Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Super bra! :D xx

2011-09-21 @ 07:14:38
Postat av: Anonym

jättebra novell <3

2011-09-21 @ 11:30:17
Postat av: Anonym

grymt bra

2011-09-21 @ 17:26:37
Postat av: Johanna

Super duper bra!! :) Meer!! =)

2011-09-21 @ 18:18:36
Postat av: Anonym

bra !!

2011-09-21 @ 20:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0