Kapitel 2 - clumsy me

Previosly:
Vi kollade till Julia som låg och sov men vi ville inte väcka henne så vi gick och satte på TV:n.

- Åh, bara norska kanaler, Sa Natalie besviket.
- Men kan vi inte sätta på en film då?
- Jo det skulle vi kunna! Men vi har mest gamla filmer.. Kan vi inte se Grease? Jag älskar den!
Jag skrattade lite och svarade
- Jo det kan vi!

Vi satte på filmen och efter ett tag hade både jag och Natalie somnat framför TV:n.

----------------------------------------------------------------------------
Natalies perspektiv
Det var fredag morgon och jag vaknade redan vid halv 8. Både Julia och Sandra sov fortfarande och jag bestämde mig för att inte väcka dom, så jag smög försiktigt ut ur rummet. Jag började morgonen med en dusch och gick sedan ner och gjorde frukost åt oss alla. Precis när jag hade dukat fram allting kom tjejerna ner till köket.
- Perfekt timing! Frukosten är precis klar, sa jag.
- Vad gulligt att du har gjort i ordning allt, sa Julia.

- Jag vaknade redan halv 8 så det var ett bra tidsfördriv svarade jag och skrattade.

Vi satte oss ner och började äta. Jag var jättehungrig och det verkade som att de andra också var det eftersom vi bara åt och inte sa ett ord. Efter ett tag bröt Julia tystnaden
- Jag längtar så mycket till konserten i kväll!! Kan man inte spola fram tiden?!
Jag och Sandra skrattade, sen fortsatte Julia att prata
- Men vad ska vi göra under dagen då? Något som får tiden att gå snabbt tycker jag.
- Kan vi inte shoppa då? Föreslog jag
- Det tycker jag låter som ett jättebra förslag! Vi kan väl köpa något att ha på oss ikväll på konserten? sa Sandra.
- Ja det måste jag verkligen, instämde Julia.
- Men gå och gör er i ordning då, så åker vi sen. Jag är redan klar.

Ungefär en timme senare var vi alla klara. Vi låste och gick sedan till bussen, och inte långt senare var vi framme vid en galleria i Oslo. Det var inte så mycket folk där eftersom att det var fredag och de flesta var på jobbet vid den här tiden. Det var skönt att slippa trängas bland massvis med människor.

- Vad är ni ute efter för typ av kläder tjejer? Frågade Julia medan hon raffsade runt i en rea-låda inne på H&M.
- Jag tror att jag kör på jeans, blus och min bruna skinnjacka.. Det kan aldrig gå fel, sa jag.
- Det låter perfekt! Åh de har ju aldrig några roliga kläder på H&M längre, suckade Sandra. Kan vi inte gå till någon butik de inte har i Sverige i stället?
- Jo jag håller med, sa jag. Men först behöver vi nog en liten paus va? Espressohouse?
- Absolut, höll båda tjejerna med.

Vi fikade i nästan två timmar innan vi märkte att det inte var lång tid kvar innan bussen hem skulle gå. Det var fortfarande ingen av oss som hade hittat något att ha på sig och vi fick väldigt bråttom. Vi skyndade in och ut genom butikerna men tillslut hade vi alla tre flera påsar kläder med oss ut när vi sprang mot bussen.
När vi kom fram märkte vi att det var några minuter kvar innan den skulle avgå så vi satte oss ned i kuren och väntade.

Jag ställde ifrån mig påsarna på marken och tog upp mobilen. Ett sms från mamma väntade.

*Hej gumman! Jag ville bara höra om första natten gick bra? Ha det så kul på konserten i kväll och var rädda om er! Kram, Mamma* Vad gullig hon var som jämnt ville höra att allt var okej. Jag vaknade upp ur mina tankar av att Sandra och Julia reste sig upp för att bussen kom.
Även jag reste mig upp och vi ställde oss i kö för att gå på. Det var mycket folk som skulle med idag. När vi nästan var längs fram hörde jag hur någon ropade något..

- Excuse me! Hello, the blond girl in blue shirt! I think you forgot this..
Jag vände mig om när jag förstod att han pratade med mig. Han höll fram mina shoppingkassar och log mot mig.
- Oh sorry, im so clumsy. Thank you very much, sa jag och tog emot kassarna.
- But hey, It’s you. The girl in the supermarket, right? We met you last night, remember? Sa killen.

Sandra och Julia hade vänt sig om och börjat gå mot oss. Bussens dörrar stängdes igen och den körde iväg.
- Yeah that’s right. Sorry I forgot your name?
- I’ts Louis haha. Im happy I ran in to you like this again! What’s your name?
- Natalie. Vernblom. Natalie Vernblom, sa jag och vi skakade hand.

Plötsligt hör jag ett överlyckligt tjut bakom mig. Det var Julia som bara skrek och gapa.
- Det är ju Louis från One Direction! Tjöt hon till och började hoppa.

Hon sprang fram till honom och kastade sig över honom i en kram. Han skrattade till och kramade henne tillbaka. Sandra kom fram och hälsade även hon. Julia var i chocktillstånd och bara stod och gapa.
- OMG ni förstår inte, det är ju Louis Tomlinsom, omg, omg, omg!

Louis vände sig mot mig igen.
- So, you don’t know who I am? sa han
- Well, I know you’re in a band and I know im going to your concert tonight.. But that’s pretty much it.
- That’s nice. I hope you guys have a great time tonight then. Im sorry but I got to go now, the boys are waiting for me in the car. I tell them you say hi?
- You do that, and thanks again for the bags, ropade jag efter honom.

Han hade redan sprungit iväg mot parkeringen där en bil stod och väntade på honom.
Jag vände mig om mot tjejerna igen och log.

- Haha han var ju ganska rolig faktiskt, sa jag och skrattade till.
- Vad hade du förväntat dig, han är ju bandets skämtare, sa Julia lite nonchalant.
Och vad menade han föresten med att han skulle hälsa till resten av killarna? Ni vet inte ens vilka de är?
- Jodå. Vi sprang in i dem igår i mataffären, sa Sandra glatt.
- Ni gjorde vad? sa Julia lite surt.
Blev hon arg?
- Ja vi hälsade på dem bara, det var ingen stor grej..
- Jaha? Och ni hade inga planer på att berätta det för mig eller?
- Nej men Julia..., började Sandra
- Vet ni, strunt samma, nu åker vi hem, sa hon och vände sig om.

Precis då kom bussen och vi klev på. Vi satt tysta hela vägen hem, när vi kom in gick Julia upp och la sig i sin säng och tog fram datorn. Det märktes tydligt att hon blev sur för att vi inte hade sagt att vi hade träffat bandet, men vi hade helt enkelt inte tänkt på det. Det var ju inte en så stor grej för oss. Vi förklarade det för henne och lyckades få henne på bättre humör.

Klockan var över 17, så vi började laga middag för att hinna till konserten. Efter vi hade ätit gjorde vi oss i ordning, tog på våra nya kläder, sminkade oss och gjorde oss fina samtidigt som vi skrattade och lyssnade högt på Wmyb. Vi var klara och det var dags att åka!
-------------------------------------------------------------------------------
Sådär, kapitel 2 publicerat! Kommentera vad ni tycker! :)

Kommentarer
Postat av: emma

bra !!

2011-09-19 @ 22:22:49
Postat av: Gabrielle

Åhhh, super bra! :D Den här novellen kommer verkligen bli jätta bra! xx

2011-09-20 @ 15:58:26
Postat av: Anonym

RIKTIGT BRA! tänk på att inte gå för fort fram bara :)

2011-09-20 @ 17:29:47
Postat av: Anonym

Bra meer :)

2011-09-20 @ 19:33:53
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :P :) Meer! =)

2011-09-20 @ 21:16:24
Postat av: Anonym

jättebra :) mer

2011-09-20 @ 21:35:05
Postat av: Clara

jättebra, men skulle du inte länka mig? (a)

2011-09-20 @ 21:40:30
URL: http://clarasandbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

oops sorry, skrev på fel blogg ... :$

2011-09-20 @ 21:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0