Kapitel 1 - off to Norway

Natalies perspektiv
Efter att ha avklarat de två första månader i gymnasiet känns höstlovet välbehövligt. En vecka i Norge med mina två bästa vänner är precis vad jag behöver just nu.
Jag packade ner det sista i resväskan och fick kämpa för att stänga igen den.
Det krävdes mycket övertalning från Julias sida för att få med mig och Sandra på på detta. One Direction. Det var väl inget speciellt med dem? Ingen av oss förstod varför Julia egentligen tyckte om dom så mycket. Det var inget fel med deras musik, men både jag och Sandra tyckte att besattheten var lite väl överdriven.
Jag själv såg mer fram emot de mysiga kvällarna i soffan med godis och filtar, än konserterna. Men två konserter kunde jag klara av för Julias skull.

Mobilen pep till av ett sms från Sandra;
“Natalie, tåget går om en halvtimma. Julia möter upp oss där. Vi ses snart! TAGGA TILL FÖR NORGE!!
Jag skrev ett snabbt svar tillbaka;
Mamma skjutsar dit mig nu, jag är supertaggad!

Sandras perspektiv
Vi klev av tåget på Oslo Centralstation och letade upp rätt busstation. Natalies hus låg så centralt att det bara tog en kvart med bussen som stannade ett par hundra meter från huset. Vi gick in, Natalie visade oss runt och vi gjorde i ordning våra sängar. Jag och Julia delade på en våningsäng medan Natalie sov i en vanlig bredvid. Det var ett ganska litet hus men nyrenoverat och trevligt.

- Ska vi kolla vad vi behöver handla för mat? frågade Natalie
Vi nickade och gick till köket, det var ganska tomt så vi skrev en inköpslista och gjorde oss klara för att åka.
- Jag tror jag stannar hemma, jag känner mig lite hängig och konserten är ju imorgon. Jag vill inte bli ännu sjukare tills dess, sa Julia.
- Okej men vi skyndar oss tillbaka då, sa jag glatt.

Väl framme på matbutiken tog vi fram listan, tog en vagn och började handla. Vi flamsade runt och var till en början inte särskilt snabba, men sedan kom vi att tänka på Julia som var själv kvar i huset och började koncentrera oss lite. När vi var framme vid kassorna såg jag några bekanta ansikten. Jag knuffade till Natalie och viskade förvånat
- Är inte det där One Direction?
Natalie nickade bara till svar.
- Ska vi gå fram och säga något? fortsatte jag.

Jag väntade inte på svar utan började gå fram mot klungan av 5 unga killar. Jag hade inte tänkt på vad jag skulle säga men när jag ställde mig vid dom vände sig alla mot mig och kollade på mig.
- Hi! sa jag
- Hi svarade dom i kör tillbaka.
- Aren’t you One Direction? Frågade Natalie som hade ställt sig bredvid mig.
- Yes we are! Svarade en av killarna med krulligt hår. Jag visste vad han hette, Julia pratade om honom hela tiden. Men just nu kunde jag bara inte komma på namnet.
Det blev tyst ett tag, förmodligen väntade killarna på att vi skulle fråga om vi fick ta bilder eller kunde få autografer, men istället sa vi bara att det var trevligt att träffa dom och sedan gick vi till kassorna och betalade. Vi pratade inte mer om det, utan gick bara till bussen, åkte hem och packade in maten och pratade på om andra saker som vanligt. Vi kollade till Julia som låg och sov men vi ville inte väcka henne så vi gick och satte på TV:n.

- Åh, bara norska kanaler, Sa Natalie besviket.
- Men kan vi inte sätta på en film då?
- Jo det skulle vi kunna! Men vi har mest gamla filmer.. Kan vi inte se Grease? Jag älskar den!
Jag skrattade lite och svarade
- Jo det kan vi!

Vi satte på filmen och efter ett tag hade både jag och Natalie somnat framför TV:n.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu är första inlägget publicerat.. Som i alla noveller går det lite segt i början men tro mig det blir spännande ;)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Den verkar super bra! Alla noveller är som du sa sega i början, för det är ju inte så kul om dom gifter sig i tredje kapitlet typ ;) Men det var super bra! :D xx

2011-09-19 @ 10:16:02
Postat av: Bella

Visst kan vi länka :) xx

2011-09-19 @ 13:21:18
URL: http://onednovell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst det kan vi, ! :)

2011-09-19 @ 18:01:30
Postat av: Anonym

Mer! :D

2011-09-19 @ 19:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0