Kapitel 16 - movietime

Previously:
Nästan 30 minuter senare stod vi utanför min ytterdörr och jag tog fram nyckeln och stoppade i nyckelhålet. Jag vred om och ryckte i handtaget, låst. Det betydde att dörren var upplåst och att jag precis låste den.
- Hmm, det var konstigt.. mumlade jag för mig själv på svenska utan att tänka på att Zayn inte förstod.
- What? If you didn’t knew, I don’t speak Swedish, sa han skämtsamt.
- Sorry, it’s just, I’m sure of that I locked the door before I left..
---------------------------------------------------------------------------------------
Jag ville inte skrämma upp mig själv nu, och Zayn kommenterade inte heller något mer om det så istället gick vi in, tog av oss skorna och gick in till vardagsrummet.
- Do you wanna watch a movie? frågade jag.
- Yeah, sure!
Jag plockade fram några filmer, vi hade inte särskilt många men jag lät honom välja av det som fanns.
- The lionking? really? skrattade jag
- I love the Lion king! sa han och skrattade han med.
Jag satte på filmen och sedan satte vi oss bredvid varandra i soffan och tittade. Klockan var strax efter 9 och nästan halva filmen hade gått när vi hörde ett ljud från andra sidan lägenheten. Det var en ganska stor lägenhet, och man såg inte till hallen men jag tyckte att jag hörde steg därifrån. Strax därefter öppnades ytterdörren försiktigt för att sedan stängas igen. Zayn hade också hört det och hade redan börjat gå mot hallen, men när han såg att ingen var där sprang han fram till dörren och tittade ut i trapphuset. Han kom tillbaka in till mig som satt själv kvar i soffan
- There’s no one there sa han och satte sig bredvid mig i soffan igen.
- But I’m absolutely shore that was the front door!
- Well, if there was she or he have left now. Let’s start the movie again, sa han och tog tag i min hand. Han fick mig att känna mig tryggare, även fast jag var livrädd.

Ett tag senare var filmen slut, vi satt kvar i soffan ett tag. Jag låg lutad mot honom och jag höll på att somna, vi pratade om bajskorvar och efter ett tag sa han
- Maybe it’s time for me to go back to the hotel. When will your parents get home?
- Tomorrow, eh, you could sleep here if you want to? frågade jag och hoppades att han inte skulle tycka att jag var allt för dum som bad honom sova här när vi ändå inte hade träffats särskilt många gånger.
- Yes, sure, then you don’t have to be all by your self the hole night! sa han glatt.
- Awesome, I have a quit big bed so I think we can fit, skrattade jag och visade honom in till mitt rum. Tack och lov hade jag städat tidigare, jag brukade annars vara ganska bra på att sprida ut min garderob över golvet..

Vi hade legat ett tag i sängen och pratat och kramats, efter ett tag blev vi trötta och bestämde oss för att sova.
- I have to get up quite early tomorrow.. Do you want me to wake you up before I leave?
Jag nickade till svar, jag höll redan på att somna. Zayn gav mig en godnattpuss i pannan och sedan somnade jag i hans famn. Den natten sov jag bättre än jag gjort på väldigt länge.

Jag vaknade nästa morgon av att Zayn trippade runt i mitt rum och klädde på sig. När han såg att jag var vaken sa han
- Oh sorry! I really tried to be quiet..
Jag skrattade lite och svarade att han inte behövde det. Han kom fram till sängen och gav mig en snabb puss på munnen.
- I have to leave now, and I’m quite busy today. You know we have the first concert tonight.. Oh by the way, I haven’t asked if you’re coming?
- Well.. I have a ticket. But I don’t know, as you know me and Natalie were going with Julia but she will probably go with Felicia.
Han kollade på mig med en ironisk besviken blick och sa
- Don’t you wanna see me?
- Ofcourse I want to, but I like it more here alone in my room then in a arena with thousands of screaming girls, skrattade jag.
- Well, It would make me happy if you showed up.. Maybe you can talk to Natalie about it? Then both of you can follow us to the hotel afterwards.
- I’ll ask her, svarade jag med ett leende. Jag reste mig upp ur sängen för att följa honom till ytterdörren och gav honom en kram innan han gick.

Zayns perspektiv
I closed Sandras front door behind my back. I had really had a great time with her, she’s souch a sweet girl, I thought for myself.
It was still in the early morning. I walked out from her building and looked around. Stockholm was really different at this time of day. There were no cars or people outside.
It was just so quiet and peaceful. I started walking down the street when I suddenly felt a hand grab my shoulder. I turned around and, KABAAAM (hahahaha) someone punched me in the face. Before I passed out I remember seeing a tall man with green shoes...
--------------------------------------------------------------------------
Förlååååt!!! Uppdateringen har verkligen varit kass senaste veckan och jag är jätteledsen för det, men jag har verkligen haft fullt upp. Går sista året i grundskolan nu och det är verkligen mycket, blää :P Men iaf, ska försöka ta tag i det här igen! Blir glad av att statistiken inte har sjunkit trots att jag varit så off, det visar ju att ni fortfarande vill läsa. Kram på er! <3

Kommentarer
Postat av: emma

mera snart ! Riktigt bra är det :)

2011-10-11 @ 23:41:51
Postat av: mandy

jättebra! :D

2011-10-12 @ 17:11:03
Postat av: fredrica

as bra :D

2011-10-12 @ 17:15:22
Postat av: Anonym

jätte braa!! :)

2011-10-12 @ 22:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0