Kapitel 23 -

Previously:
- I’m really sorry but I have to go, my dad is home. So I had to eat dinner at home. And sleep home too. Jag log svagt men Louis sa bara
- Oh that’s fine, but I guess we’ll see each other tomorrow then!
Jag nickade till svar och gick fram för att ge honom en kram. Han närmade sig mitt ansikte och gav mig en snabb kyss innan han drog sig undan igen. Han log, och jag log tillbaka innan jag vände mig om och började gå mot dörren.
- Bye! sa jag
- See you, svarade han och jag stängde dörren efter mig och gick mot hissen.
---------------------------------------------------------------------------------------
Middagen hemma hade gått fort, det var roligt att se pappa igen och konversationerna flöt på som vanligt. Jag berättade om One Direction och pappa verkade glad för min skull. Mamma såg fortfarande skeptisk ut, jag förstod inte vad det var med henne. Det var inte likt henne, inte alls.

Ett tag senare satt jag framför TVn och kollade runt. Pappa hade redan åkt och mamma sprang runt och gjorde lite allt möjligt.
- Jag måste åka till kontoret nu gumman! Jag sover säkert kvar där, jag har så himla mycket jobb att göra. Men du blir hemma ikväll va?
Jag gick ut till hallen där mamma redan stod med ytterkläderna påklädda.
- Vad är vitsen med att jag måste sitta hemma och ruttna hela kvällen när du ändå ska iväg? Jag trodde du ville umgås men som vanligt är jobbet så himla mycket viktigare. Jag vet att jag lät både arg och otrevlig när jag sa det, men jag förstod mig inte på henne.
- Förlåt gumman, men jag måste verkligen.. hon tittade på mig med en sorgsen blick och jag kände lite medlidande.
- Jaja.. sa jag med en suck. Men då åker jag väl kanske till hotellet och hälsar på killarna igen då, fortsatte jag sen.
- Jag gillar verkligen inte att du umgås med dom Natalie, svarade hon.
Jag kollade bara med en konstig blick på henne som svar, detta var ingen diskussion jag orkade ta just nu, så jag vände mig om och började gå mot mitt rum efter ett svagt hejdå från mitt håll. Jag hörde dörren smällas igen och bestämde mig genast för att gå till hotellet och överraska Louis.

Sandras perspektiv
Jag och Zayn hade varit själva i rummet ett tag nu. Vi låg i hans säng och tittade på en halvdålig film, nära varandra. Mina ögonlock var verkligen tunga, jag visste inte varför då klockan bara var runt 7 på kvällen.
- Can we please do something? Or else I will definitely fall asleep very soon! sa jag och Zayn skrattade lite.
- Sure, but what do you wanna do then?
- Uhm, we haven’t eaten dinner yet. So maybe you and I can go out and eat something?
- Yes, sure! I’m actually a bit hungry, svarade han och log.
Vi reste oss upp och lämnade hotellrummet. När vi precis skulle gå in i hotellobbyn mötte vi Natalie.

- Oh hi! Where are you going? Frågade Zayn och flinade.
- I’m gonna surprise Louis! svarade hon stolt.
Zayn såg lite osäker ut, och frågade snabbt om hon inte skulle följa med oss och äta istället.
- No, I’m fine thanks. I’ve already eaten.
- But you can just be our company? frågade han sen.
Hon skrattade och svarade att hon skulle ge oss lite tid själva istället och började sedan gå mot hissarna.

Jag och Zayn gick mot bakvägen och jag såg på Zayn att han verkade lite bekymrad.
- What is it? frågade jag och han kollade förvånat på mig.
- Well okey, what was that about then? frågade jag istället.
- What do you mean?
- I mean, that you invited Natalie. Not that it bothered me, but you seemed really sure of that you wanted here to come with us and not see Louis. Any special reason for that?
- Uhm.. no, svarade han och log. Men jag såg att leendet var falskt.
- Please Zayn I can see when you’re lying. Just tell me!
- It’s just that, Louis has a visitor. And it’s nothing, but probably it wont look so good when Natalie gets up there. I mean, how would you react if I were alone with a girl in my hotelroom suddenly?
- Why is he alone with a girl in his room then? -
------------------------------------------------------------------------
Blir så glad när ni kommenterar, och extremt peppad att skriva. Kom gärna med både kritik och idéer! :) Och såg att jag hade besökrekord idag, det känns såklart också kul! Hoppas ni nya stannar. Kram


Kommentarer
Postat av: emma

jättebra :)

2011-11-23 @ 23:33:52
Postat av: Sofia

Asgrym! :) Gärna lite längre nästa gång :D

2011-11-24 @ 07:32:07
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Somsagt väldigt bra. Har redan sagt att du har den lätt bästa 1d bloggen, och bäst stavning också!! Sen gillar jag verkligen att när de pratar engelska så skriver du på engelska, det gör det hela mycket mer verkligehetstroget. Det var väl det jag ville säga den här gången, länktar redan tills nästa avsnitt!!x

2011-11-24 @ 17:12:14
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER

2011-11-24 @ 18:07:42
Postat av: OneDXRatedstorys

Asbra! :D x

2011-11-24 @ 19:51:17
URL: http://onedxratedstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer!!!!!!

2011-11-24 @ 20:17:59
Postat av: Sofia

Grymt bra! :)

2011-11-25 @ 20:13:38
URL: http://threeinone.blogg.se/
Postat av: Anonym

AWESOME!!! :)

2011-11-25 @ 23:05:40
Postat av: Liza

Omg. Hittade just hit till din blogg, och jag skojar inte när jag säger att jag just spenderat 1 timme på att läsa igenom alla kapitel. Don't you dare stop writing. Herregud, dör. Bästa 1D novellen på länge!! No joke. <3

2011-11-25 @ 23:44:20
Postat av: Emma

så himla braaaa :D!!!

2011-11-26 @ 00:03:51
Postat av: ohh no.. meer!! <3

2011-11-26 @ 09:39:54
Postat av: Alice

mer, när kommer nästa kapitel? :)

2011-11-27 @ 18:24:26
Postat av: Amanda

Länka kanske? :)

2011-11-27 @ 21:26:51
URL: http://www.timeforontedirection.blogg.s
Postat av: Amanda

Länka kanske? :) Länkar tillbaks :)

2011-11-27 @ 22:28:35
URL: http://timeforonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym;)

Det känns som att det var jätte länge sedan ni skrev trotts att det bara var några dagar! Jag älskar att läsa om 1D killarna så fortsätt gärna:D

2011-11-28 @ 19:42:29
Postat av: anonym

när kommer nästa del???

2011-12-03 @ 00:06:17
Postat av: Anonym

Kommer det komma en till del elr har du slutat skriva??

2011-12-04 @ 16:07:44
Postat av: ettd

Det kommer mer, håll ut!

2011-12-05 @ 18:56:26
Postat av: FRIDA

mer!!!! det här är lätt den bästa 1D novellen

2011-12-06 @ 07:41:05
Postat av: Sofia

Novellen är jättebra, men har du slutat skriva? :O :(

2011-12-10 @ 23:34:13
URL: http://threeinone.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER!



läs gärna min novell också! ---> www.stylesstory.blogg.se

2011-12-11 @ 16:49:52
URL: http://stylesstory.blogg.se/
Postat av: Emma

KOM IGEN!!! SKRIIIV SÅ GRYMT BRA!!!!!

2012-06-02 @ 16:44:37
URL: http://hhjaartat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0