Kapitel 22 - Stupid mom

Previously:
- So where are you going? frågade taxichauffören på dålig engelska.
- Hehe he asked but he didn’t knew what we meant.. Sa Harry
- Vi ska till Gröna Lund, sa jag och log mot taxichauffören.
- Jaha! Gröna Lund! sa han och skrattade. Jag är inte så bra på engelska.. fortsatte han sen.
Jag skrattade lite tillbaka, och fortsatte sen konversera med killarna och Sandra istället.
----------------------------------------------------------------------------
Zayns perspektiv
We were really having a great time in the amusement park. Unfortunately many fans wanted to take pictures and have our autographs. It didn’t really bother me, but I could tell that bouth Sandra and Natalie were a bit uncomfortable with it. After a while we decided to split up, so me and Sandra went to buy lottery tickets and play games instead, since we both thought we had enough of carousels. I really hade a great time, and it didn’t came up as many fans as it did before. Probably they recocgnized us more when er were all together.

I really wanted to win something in the lottery, but I didn’t have the luck with me. All I won was a pretty small little teddybear, which I gave to Sandra. She smiled and said thanks and gave me a hug. Then she said that we really had to go to the love thunnel before we would go, so I just followed her there.

Sandras perspektiv
Jag tog med mig Zayn till kärlekstunneln, som tur var gick kön snabbt och vi fick snart våran båt. Vi satte oss och började åka, jag hade aldrig tyckt att kärlekstunneln egentligen var särskilt kärleksfull men jag satt nära honom och höll hans hand vilket gjorde det hela mysigt ändå.
- You know there’s a camera in the end, I think we should buy a photo as a memorie, sa jag och kunde inte låta bli att rodna lite för att jag kände mig töntig.
- Ofcourse we should! Sa han och log brett och jag kände mig lättad över hans svar.
- So here it comes... sa jag och han tittade på båten framför som precis blev fotad. När vi närmade oss kameran lutade han sig närmare mig och i samma ögonblick som kameran blixtrade till lutade han sig mot mig och gav mig en snabb puss på kinden.

Natalies perspektiv
Vi stod vid stora utgången och skulle snart åka hem, vi hade bestämt att ses där 15.00. De enda vi väntade på nu var Zayn och Sandra.
- When are the lovebirds coming?! sa Niall otåligt.
Jag skrattade lite åt honom och vände sedan blicken in mot tivolit för att leta efter dom med blicken. En bit bort såg jag dom komma hand i hand och Sandra skrattade, jag började le. Hon såg verkligen lycklig ut med Zayn. Jag erkände för mig själv att det var tråkigt att inte Louis hade följt med, men jag skulle få träffa honom snart och det räckte.

Vi bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet och mysa ett tag. Jag hade ringt efter en stor taxi och den kom inte långt efter, så vi hoppade in och började sakta köra iväg från Djurgården. Vi bad taxin stanna en bit bort för att gå in bakvägen till hotellet, killarna pratade mycket om hur viktiga deras fans var för dom, men jag kunde ändå förstå att de ville ha lite tid för sig själva ibland. När vi kom in i hotellobbyn mötte Louis oss och jag gick fram och gav honom en kram och vi bestämde oss för att gå upp till hans rum.

Jag och Louis var just påväg in i hans rum när mobilen ringde. Det stod mamma på skärmen, jag suckade lätt och tryckte sedan på svara.
- Hallå? Jag försökte att inte låta arg men det var svårt, jag ville umgås så mycket som möjligt med killarna medan dom var i Sverige och mamma brydde sig aldrig annars om vad jag gjorde, så varför nu?
- Hej gumman! Pappa ska iväg på konferens ikväll men han är hemma nu och ska äta middag, kan inte du komma hem och äta med oss och sova hemma också? Hon försökte låta glad men jag hörde att hon var stressad. Båda mina föräldrar jobbade väldigt mycket, men mamma fanns ändå i närheten för det mesta. Pappa däremot var alltid på olika konferenser och utlandsresor, så det var inte ofta jag träffade honom.
- Jo, absolut, vilken tid ska vi äta då?
- Jag tänkte att vi äter om ungefär 1 timme, han ska nämligen iväg igen vid 6. Men du kan väl komma hem nu direkt?
- Jag kommer alldeles snart.

Jag hade stannat innanför hotelldörren och pratat klar med mamma, och när jag kom in i rummet hade Louis lagt sig på sängen. Han log mot mig och sa
- Lie down, samtidigt som han klappade på sängen bredvid sig för att visa vad han menade.
- I’m really sorry but I have to go, my dad is home. So I had to eat dinner at home. And sleep home too. Jag log svagt men Louis sa bara
- Oh that’s fine, but I guess we’ll see each other tomorrow then!
Jag nickade till svar och gick fram för att ge honom en kram. Han närmade sig mitt ansikte och gav mig en snabb kyss innan han drog sig undan igen. Han log, och jag log tillbaka innan jag vände mig om och började gå mot dörren.
- Bye! sa jag
- See you, svarade han och jag stängde dörren efter mig och gick mot hissen.

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-11-22 @ 00:15:56
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Roza

mer mer mer mer mer mer mer mer mer om jag får vara med i novellen mejla mig !!

2011-11-22 @ 18:25:10
Postat av: mandy

awkward feeling...? haha, bra att du är igång och skriver igen! :D .x

2011-11-22 @ 18:46:27
Postat av: nelliee

meeer :D

2011-11-22 @ 19:29:02
Postat av: Anonym

Awesome! :)

2011-11-22 @ 21:38:45
Postat av: Sofia

A S G R Y M

2011-11-22 @ 21:53:32
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Eve

meeer!! :) <3

2011-11-23 @ 18:56:35
Postat av: J

Jättebra novell. Började läsa för bara en halvtimme sen kanske och har läst igenom alla kapitel, och den är verkligen mycket bättre än alla andra 1d noveller jag läst, mycket tack vare stavningen och grammatiken men också för att handlingen är riktigt intreessant, keep up the good work!:)

2011-11-23 @ 19:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0