Kapitel 21 - Who is that?

Previously:
- Great, we’re in our room so you can just come up here and knock on the door and we’ll open!
- Okay, bye, sa jag och la på.
Vi åkte upp till våning 3, gick ut och började gå bort mot deras rum. En bit längre fram i korridoren gick en kille och en tjej och skrattade och verkade glada i varandas umgänge. Dom gick åt samma håll som oss, så vi såg inte deras ansikten men jag tyckte verkligen att det liknade någon bakifrån.
----------------------------------------------------------------------------------------
Natalies perspektiv
Vi var nästan framme vid deras rum när Sandra sa
- Ser inte det där ut som Louis? Typ.. jättemycket!
- Hmm.. jo det gör det faktiskt, men vem skulle den där tjejen vara isåfall? Dessutom skulle vi ju vara allihopa med varandra så det var nog bara någon lik, sa jag och log samtidigt som jag knackade på killarnas dörr.
Niall kom och öppnade och kramade oss båda, och sen gick vi in till de andra och hälsade på dom också.
- Where’s Louis? frågade jag när jag märkte att det bara var 4 killar där.
- Hmm.. I don’t actually know.. Sa Harry förvirrat när han försökte koncentrera sig på både TV-spelet och min fråga samtidigt.
- He said he had to do something important, ryckte Liam in som inte var med och spelade.
- Oh okay.. Do you know when he will be back?
- No, but it wouldn’t take so long he said. So probably soon, svarade han och log.

Liam gick fram och stängde av TV-spelet. Zayn och Harry som hade spelat började skrika åt honom och kastade kuddar.
- Sorry guys, but if this is their last day before school starts I really don’t think they would’nt mind doing something else then watching you play videogames, sa han och skrattade.
- Okay, but just because it’s you! Sa Harry och log mot oss.
- Any ideas of what we could do instead? frågade jag.
- Something fun... sa Zayn och vi andra skrattade.
- Yeah, good idea Zayn. Are you sure you don’t wanna do something boring? sa Liam och log.
- Have you ever been to Gröna Lund? sa Sandra med ett brett leende.
- What’s that?
- It’s an amusement park! I haven’t been there for a long time and I’ve heard they have plenty of new attractions, sa hon sen.
- Well, Gröna Lund it is! sa Harry och alla instämde.
- What about Louis? sa Niall.
- I can go and see if he’s in his room? frågade jag men Harry svarade snabbt
- No let me do it! och sprang iväg.

Några minuter senare hade killarna gjort sig klara och plockat ihop vad dom behövde ha med sig och precis då kom Harry tillbaka. Han hade även med sig Paul som såklart skulle med, men ingen Louis.
- So? … frågade jag
- Uhm, he didn’t feel so well so he decided to stay here for some rest. But he said that we all should eat dinner out tonight!
- Okay, let’s go then! Sa Niall som var märkbart taggad på tivoli.

Sandra gick framför mig i korridoren och höll Zayn i handen. Hon kollade bak och mötte min besvikna blick och förstod direkt varför jag plötsligt blivit lite ledsen.
- Äsch, jag vet att du hade sett fram emot att vara med honom, men du får ju träffa han ikväll! Hellre umgås med en frisk kille visst? Sa hon och log.
Zayn tittade på henne som ett frågetecken, både Sandra och jag visste att killarna inte uppskattade när vi pratade svenska men ibland var det verkligen skönt att kunna prata så att dom inte förstod utan att behöva gå iväg.
- Ja, men jag tror inte han är sjuk... vem var tjejen i korridoren?
- Natalie, jag tror verkligen inte att du har något att oroa dig för. Han är en bra kille. Nu umgås vi med dom andra och har en riktigt rolig dag innan helvetet börjar igen.. ellerhur? Hon log brett mot mig och jag nickade instämande och gick sedan ikapp dom andra killarna som gick en bit framför så att Sandra och Zayn fick gå själva.
- Was it fun yesterday after we had left? With Julia and Felicia... sa jag och halvlog lite.
Liam skrattade och sa
- It was like all of our meetings with fans, nothing special.. But it surprised me they didn’t ask more about you though.
Vi kom ner till lobbyn och var på väg mot dörrarna när vi hörde Paul ropa.
– What are you doing?
- Oh, we forgot that there are fans outside...
Vi bestämde att jag och Sandra skulle gå ut bakvägen och vänta en bit bort medan killarna gick ut och träffade fansen lite och sen skulle dom plocka upp oss på vägen med taxin.

Vi ställde oss en bit bort och väntade och efter ett par minuter kom två taxibilar, den ena stannade och vi hoppade in och satte oss i baksätet med Zayn, i fram satt Niall.
- So where are you going? frågade taxichauffören på dålig engelska.
- Hehe he asked but he didn’t knew what we meant.. Sa Harry
- Vi ska till Gröna Lund, sa jag och log mot taxichauffören.
- Jaha! Gröna Lund! sa han och skrattade. Jag är inte så bra på engelska.. fortsatte han sen.
Jag skrattade lite tillbaka, och fortsatte sen konversera med killarna och Sandra istället.
---------------------------------------------------------------------------------------
Jag är verkligen JÄTTELEDSEN att det har dröjt. Vet själv hur jobbigt det är. Fick äntligen tid att slänga ihop något lite snabbt, men nu måste jag sova. Skolan tar kål på mig :( Men som sagt, hang in there! Försöker så gott jag kan. xx

Kommentarer
Postat av: Anna

Såå bra!!!

2011-11-21 @ 13:02:45
Postat av: Ewe

asbra del!!

2011-11-21 @ 16:33:19
Postat av: Emma :)

har letat efter en bra novell om 1D och äntligen hittade jag den här novellen, tack!! :)

2011-11-21 @ 17:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0